1.1.1 DiagnoseScan Strategisch Fundament
Strategisch fundament als vliegwiel voor commerciële groei
Een organisatie zonder strategisch fundament herhaalt zichzelf in beleid, gedrag en besluitvorming. Deze scan legt bloot of visie, koers en kernkracht daadwerkelijk richting geven aan keuzes, prioriteiten en uitvoering. Het onderzoekt of strategie meer is dan papier: gedragen, vertaald en meetbaar. De mate van scherpte in ambitie, marktdefinitie en positionering bepaalt of er commercieel gestuurd kan worden.
De scan is ontwikkeld voor DGA’s en commercieel eindverantwoordelijken die structureel regie willen voeren op groei. Het meet geen intenties, maar concreet strategisch gedrag binnen het MT. Ieder thema toetst of de bouwstenen van het strategisch profiel helder, consistent en funnelgericht zijn doorvertaald. Zo wordt zichtbaar waar de grond mist – of juist onbenut blijft – onder funnel, klantwaarde, team of propositie.
Een organisatie zonder strategisch fundament herhaalt zichzelf in beleid, gedrag en besluitvorming. Deze scan legt bloot of visie, koers en kernkracht daadwerkelijk richting geven aan keuzes, prioriteiten en uitvoering. Het onderzoekt of strategie meer is dan papier: gedragen, vertaald en meetbaar. De mate van scherpte in ambitie, marktdefinitie en positionering bepaalt of er commercieel gestuurd kan worden.
De scan is ontwikkeld voor DGA’s en commercieel eindverantwoordelijken die structureel regie willen voeren op groei. Het meet geen intenties, maar concreet strategisch gedrag binnen het MT. Ieder thema toetst of de bouwstenen van het strategisch profiel helder, consistent en funnelgericht zijn doorvertaald. Zo wordt zichtbaar waar de grond mist – of juist onbenut blijft – onder funnel, klantwaarde, team of propositie.