3.4.4 BARE
Belang, Afbreuk, Risico en Effect — koopdruk blootleggen
BARE leert de salesprofessional hoe hij urgentie activeert door scherpe vragen over de impact van niets doen. Deze techniek sluit krachtig aan bij challenger-achtige verkoopmethodieken, waarin klantdenken wordt geherdefinieerd. Geschikt voor markten met status quo: energie, bouw, telecom of infra.
BARE is NIMA-Conform en confronteert de klant met de gevolgen van uitstel, risico of falend beleid. Geen zachte verkenning, maar scherpe vraaglijnen die leiden tot bewustwording en noodzaak. BARE versterkt commercieel gedrag in markten waar koopdruk niet vanzelf ontstaat. Wie dit goed toepast, zet klantdenken onder druk — met commitment als resultaat.
BARE leert de salesprofessional hoe hij urgentie activeert door scherpe vragen over de impact van niets doen. Deze techniek sluit krachtig aan bij challenger-achtige verkoopmethodieken, waarin klantdenken wordt geherdefinieerd. Geschikt voor markten met status quo: energie, bouw, telecom of infra.
BARE is NIMA-Conform en confronteert de klant met de gevolgen van uitstel, risico of falend beleid. Geen zachte verkenning, maar scherpe vraaglijnen die leiden tot bewustwording en noodzaak. BARE versterkt commercieel gedrag in markten waar koopdruk niet vanzelf ontstaat. Wie dit goed toepast, zet klantdenken onder druk — met commitment als resultaat.