Zonder scherp profiel is de organisatie stuurloos. Strategie wordt ad hoc ingevuld, forecasts zijn onbetrouwbaar en funnelgedrag versnipperd. Dit leidt tot gemiste kansen, margedruk en een management dat stuurt op aannames. Deze DiagnoseScan legt bloot waar feiten en richting ontbreken.
Hoe feiten en richting worden getoetst
De DiagnoseScan onderzoekt of missie, visie, kernwaarden en marktkeuze daadwerkelijk richting geven. Ook wordt zichtbaar of middelen, competenties en interne structuur sterk genoeg zijn en hoe deze zich verhouden tot kansen, bedreigingen en concurrentiedruk in de omgeving.
Het resultaat voor het management
De uitkomst is een toetsbaar profiel dat beslissingen, funnelinrichting en forecast-betrouwbaarheid versterkt. Het management krijgt helderheid over kernuitdagingen en groeikansen.
Waar dwingt deze scan tot keuzes?
- Zijn onze strategische keuzes gebaseerd op feiten of slechts aannames?
- Sluit ons commercieel gedrag aan op strategie of op gewoonte?
- Zijn onze forecasts regie-instrumenten of projecties zonder basis?